[O2] DSG szarpanie , ślizganie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leszekmw
    RS
    • 2005
    • 5356

    #76
    Zamieszczone przez gawon99
    Czyli te szarpnięcia przy redukcji. Tj z 2-1 przy dojeździe do świateł
    Ty masz szarpnięcia przy redukcji , a to w dsg 6 jest prawie normalnym objawem . wkurwia to niestety . mam to odo początku z 3-2 i z 2-1 . możesz to zminimalizować puszczając w odpowiednim momencie hamulec /o ile jest to możliwe/ .
    nawet kilka lat temu jakiś dziennikarz opisał po testach dsg że świetna skrzynia ale nie na miasto.., szczególnie w korkach.
    i to jest prawda .
    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
    GVI 1.4TSI
    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #77
      Zamieszczone przez leszekmw
      nawet kilka lat temu jakiś dziennikarz opisał po testach dsg że świetna skrzynia ale nie na miasto.., szczególnie w korkach.
      i to jest prawda
      no tak, tylko po co komu automat na trasę :x
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        #78
        Zamieszczone przez szkoda
        no tak, tylko po co komu automat na trasę :x
        jest doskonałe w trasie , naprawdę , szczególnie z silnikiem po programie..
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • westwi78
          RS
          • 2008
          • 2940

          #79
          Zamieszczone przez szkoda
          no tak, tylko po co komu automat na trasę
          no jak to po co tempomat i sru wiem wiem, że w manualch też są, ale to nie to samo

          W każdym razie ja już manuala nie chce

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #80
            chłopaki, ale ja miałem DSG BKD z tempomatem i nadal uważam, że kupowanie automatu na trasę to bzdura, wiadomo, jak jest to jest, ale taki zamysł to jakaś pomyłka IMO
            zwłaszcza po programie gdzie można posterować fajnym, mocnym silnikiem
            automat jest do srania się w korkach i tu powinien się głównie sprawdzać.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #81
              Zamieszczone przez szkoda
              automat jest do srania się w korkach i tu powinien się głównie sprawdzać
              akurat skrzynie "typu dsg" wymyślono nie z racji komfortu tylko szybkości zmiany biegów
              jest przykładem tego jak to zastosowanie czegoś w sporcie motorowych przechodzi do aut cywilnych, Porsche zastosowało ją po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym w 1983 roku - zaletą tego typu skrzyń nie jest komfort tylko szybkość i możliwość przenoszenia dużych sił, przy czym opory działania są podobne do skrzyni manualnej

              zgadzam się, że na autostradę specjalnie potrzebna nie jest ale całkiem dobrze sprawdza się na krętej (dodatkowo górskiej) drodze w trybie ręcznej zmiany biegów
              jest szybka ;-)

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #82
                Zamieszczone przez ketivv
                w trybie ręcznej zmiany biegów
                Na 120kkm przejechanych z DSG chyba 2x użyłem ręcznej zmiany, raz, żeby zobaczyć jak to działa i drugi raz nie pamiętam po co

                Zamieszczone przez ketivv
                jest przykładem tego jak to zastosowanie czegoś w sporcie
                motorowych przechodzi do aut cywilnych
                I tego, że niektórych rozwiązań nie ma sensu przenosić ze sportu do aut cywilnych, zwłaszcza takich jak skoda octavia, gdzie 99,9% użytkowników oczekuje taniości, bezawaryjności i zdecydowanie jeżeli już to komfortu a nie sportu

                Ja akurat na DSG nie narzekałem (oprócz kosztów), może dlatego, że bardziej jestem nastawiony na "sport" :lol: co nie zmienia faktu, że w takiej normalnej, codziennej jeździe działa ona niezbyt inteligentnie, zarzyna dwumasę, przeguby itd.
                No i na dłuższą metę jak dla mnie staje się nudna i irytująca IMO.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #83
                  Zamieszczone przez szkoda
                  codziennej jeździe działa ona niezbyt inteligentnie, zarzyna dwumasę, przeguby itd.
                  tzn. jak ta skrzynia DSG to robi ?

                  Zamieszczone przez szkoda
                  gdzie 99,9% użytkowników oczekuje taniości, bezawaryjności i zdecydowanie jeżeli już to komfortu a nie sportu
                  jak widać na rynku się to rozwiązanie przyjęło

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #84
                    Zamieszczone przez ketivv
                    tzn. jak ta skrzynia DSG to robi ?
                    masz tą skrzynię czy nie :?:

                    Zamieszczone przez ketivv
                    jak widać na rynku się to rozwiązanie przyjęło
                    masz jakąś alternatywę w Skodzie :?:
                    raczej nikt Cię o nic nie pytał
                    pewnie jest tańsza w produkcji i mniej skomplikowana bo to przecież w zasadzie zwykła skrzynia + sterowniczek + teoretycznie ekonomiczniejsza w sensie paliwożerności, w eksploatacji już niekoniecznie.

                    [ Dodano: Pią 24 Maj, 13 09:08 ]
                    o, widzę, że masz DSG, no to sam powinieneś wiedzieć o ciągnięciu tego żelastwa pod górę na szóstym biegu przy obrotach ~1300 i w ogóle ze zbyt szybkim wrzucaniem wysokich biegów i zbyt późnymi redukcjami.

                    U mnie dwumasa i przeguby odmówiły posłuszeństwa przy ~117kkm teraz w manualu dwumasa dojechała do 161kkm, przeguby dają o sobie powoli znać, ale i auto było nieco ostrzej traktowane. a i przyrost mocy jest dużo większy :idea:

                    Zresztą pogadamy za jakiś czas.
                    Też byłem podniecony DSG ale z perspektywy czasu RACZEJ bym już tego automata nie kupił, głównie ze względu na koszta, bo działanie jest do opanowania.
                    No i przestałem jeździć w korkach a w tej sytuacji automat jest jak dla mnie bez sensu, odbiera 70% przyjemności z jazdy, o automacie to myślę dla żony
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • ketivv
                      L&K
                      • 2011
                      • 1155

                      #85
                      Zamieszczone przez szkoda
                      o, widzę, że masz DSG, no to sam powinieneś wiedzieć o ciągnięciu tego żelastwa pod górę na szóstym biegu przy obrotach ~1300
                      bez przesady, spokojnie redukuje kiedy zwiększa się obciążenie

                      Zamieszczone przez szkoda
                      Też byłem podniecony DSG ale z perspektywy czasu RACZEJ bym już tego automata nie kupił, głównie ze względu na koszta, bo działanie jest do opanowania.
                      No i przestałem jeździć w korkach a w tej sytuacji automat jest jak dla mnie bez sensu, odbiera 70% przyjemności z jazdy, o automacie to myślę dla żony
                      skrzynie typu DSG to nie są typowe automaty o jedwabistej pracy, nie taki był zamysł konstrukcyjny, są wydajne i szybkie to jest ich największa zaleta

                      ja właściwie nigdy nie jeżdżę w korkach i nie po to kupowałem DSG

                      Zamieszczone przez szkoda
                      pewnie jest tańsza w produkcji i mniej skomplikowana bo to przecież w zasadzie zwykła skrzynia + sterowniczek
                      2 skrzynie i sterowniczek ;-) a skoro twierdzisz, że nie jest to skomplikowane to pewnei tak musi być ;-)

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #86
                        Oj nie chce mi się przekomarzać, zwłaszcza, że zaczyna się łapanie za słówka.
                        Wyraziłem własne zdanie bazujące na swoich pięcio, czy sześcioletnich doświadczeniach z DSG, zdania nie zmienię, zwłaszcza, że nowsze skrzynie z tego co czytam generują więcej problemów.

                        Życzę Ci, żebyś na koniec uzytkowania nie był zawiedziony i nadal tryskał dsgowym entuzjazmem, poważnie.
                        Ja się trochę zawiodłem - jak już wspomiałem, głównie przez wygenerowane koszta w zbyt krótkim czasie IMO i tyle.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #87
                          DSG 7 dziala ciut inaczej, ale generalnie slabe jest i tak.

                          Ale jakby do DSG dodac nie cos z DSG 7 to juz byloby lepiej. Ja bym dodal na poczatek rozsprzeglanie na postoju. Nie meczy dwumasy i przegubow wiecznie napietych stojac w korku.

                          W mojej bylej DSG6 przy 120kkm poszla dwumasa do wymiany, a Puchacz w okolicach 150kkm przeguby zmienial.

                          Przez ten brak zasprzeglenia stary sa takie bardziej lagodne niz przy wiecznym zasprzegleniu.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #88
                            ja mimo wszystko wybrał bym drugi raz dsg , szczególnie właśnie w trasie mnie sie podoba.. , jak się ostro jedzie cały czas i skrzynia sie przestawi to naprawdę jest git. a nie raz jechałem z kimś razem gdzieś po polsce szybko i zanim kolega sie zastanowił co ma włączyć to mnie już dawno nie było na horyzoncie , przy czym nie trzeba piłować auta cały czas na niskich biegach czekając na okazję wyprzedzania.. . więc według mnie na trasie nie autostradowej sprawdza się wyśmienicie. chyba ze tylko mi się wydaje że szybko jeżdżę :? ..może właśnie szybka jazda jest wtedy gdy większość trasy pokonuje sie na 3-4..

                            a jak wsiadam do golfa to mi się tak nie chce wajhowac że ło matko.. , trzeba pomijać niektóre biegi żeby się nie przemęczać... :wink:
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #89
                              leszekmw, widać, że już Ci się nie chce po prostu, już zrezygnowałeś 8) :szeroki_usmiech
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                #90
                                Zamieszczone przez szkoda
                                leszekmw, widać, że już Ci się nie chce po prostu, już zrezygnowałeś 8) :szeroki_usmiech
                                starość ;-) po 2 latach jazdy automatem też ciężko mi przestawić się na manual.
                                Narzekacie na mało komfortową pracę dsg. Nie mam porównania z innymi automatami, ale kilka dni temu jechałem jako pasażer passatem b5 1.9tdi manual. Szwagier ma to auto od 5-7 lat więc chyba nauczył się jeździć ;-) ale szarpało przy zmianie biegów. Moje dsg daje stały ciąg podczas przyspieszania i moim zdaniem nie szarpie. Czasem ma jakiś wybryk, ale to raczej przy niezbyt zdecydowanym ruszaniu.

                                szkoda ma rację, koszty mogą podłamać. Sprzęgła, mechatronika - start od około 4tys. Kupując auto sądziłem, że jest to sprawdzona konstrukcja i się niestety myliłem...

                                Komentarz

                                • westwi78
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2940

                                  #91
                                  Zamieszczone przez szkoda
                                  drugi raz nie pamiętam po co
                                  bo pewnie ktoś chciał zobaczyć jak to dziala

                                  Komentarz

                                  • micho_m
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 528
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #92
                                    krzysn, etam, szwagier nie umie jeździć
                                    Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                    www.nawmar.pl

                                    Komentarz

                                    • Puchacz
                                      Moderator
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 1192
                                      • Superb III (3V3)

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      W mojej bylej DSG6 przy 120kkm poszla dwumasa do wymiany, a Puchacz w okolicach 150kkm przeguby zmienial.
                                      Nie no, bez przesady, jeden przegub. I to dlatego, że była źle założona osłona i smarowanie siadło (woda się do środka dostała).

                                      Przy zawieszeniu na bezdroża wydaje mi się, że przeguby mają gorzej, ze względu na większy wychył i większy skok.
                                      Cały czas prawdopodobnie wewnętrzne wydają szurający odgłos jak ostro przyśpieszam, a buda idzie do góry akurat (tak od około 100 km/h w góre), ale jest tak od 40 kkm i nic więcej się nie dzieje, więc puki się nie rozsypie to nic z tym nie robie.

                                      Po prostu lepiej nie ruszać pełnym ogniem ze skręconymi kołami i tyle.

                                      ketivv, szkoda, może trochę Was pogodzę. Dział rozwoju nie śpi i jednak troszkę się jednostki mechatroniki zmieniają, a i oprogramowanie w nowszych modelach ulega poprawie. Stąd może tak skrajne opinie. W O3 już w ogóle o wiele lepiej się te skrzynie zachowują.
                                      Ja tu tylko sprzątam...

                                      Komentarz

                                      • Prekompilator
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 420

                                        #94
                                        Trochę się naczytałem teraz i czuję lekki niepokój, zwłaszcza że właśnie zamówiłem O3 z DSG. Próbnie jeździłem dieslem z DSG6 i było OK, jakkolwiek trochę wg mojego gustu za niskie obroty trzymał. Będę miał niestety tę gorszą wersję - DSG7.

                                        Zamieszczone przez Puchacz
                                        Dział rozwoju nie śpi i jednak troszkę się jednostki mechatroniki zmieniają, a i oprogramowanie w nowszych modelach ulega poprawie. Stąd może tak skrajne opinie. W O3 już w ogóle o wiele lepiej się te skrzynie zachowują.
                                        Coś więcej wiesz na temat "lepszego zachowania" skrzyni? Na czym polega poprawa oprogramowania?
                                        Jeszcze jeden aspekt - co prawda dział rozwoju nie śpi, ale dział księgowości chyba też nie próżnuje. A fama idzie, że coraz gorzej z jakością tych skrzyń.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...